SIATKA ZAJĘĆ GR. IV A
dzień tygodnia | zajęcie pierwsze | zajęcie drugie |
poniedziałek | mowa | umuzykalnienie |
wtorek | plastyka | zestaw zabaw ruchowych |
środa | mowa | umuzykalnienie |
czwartek | kształcenie pojęć matematycznych | plastyka |
piątek | mowa | zestaw zabaw ruchowych |
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc kwiecień
Tematy kompleksowe:
1. Wiosenne powroty i przebudzenie
2. Wiosna na wsi
3. Dbamy o ziemię – jestem eko
Umiejętność ogólna :
– zachęcanie do samodzielnych doświadczeń i wyciągania wniosków,
– zapoznanie z właściwościami jajka
– rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słów o prostej budowie fonetycznej,
– rozpoznawanie i nazywanie małych liter i wielkich liter „j”
– wzbogacanie wiadomości na temat ptaków
– rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych oraz chęci obserwowania otaczającego świata
– rozwijanie umiejętności czytania
– wzbogacanie wiedzy o środowisku przyrodniczym
– utrwalanie nazw i wyglądu zwierząt z wiejskiego podwórka (dorosłych i młodych)
– rozwijanie umiejętności poprawnej odmiany rzeczowników i układania zdrobnień oraz umiejętności układania rymów
– rozwijanie umiejętności opisywania wyglądu zwierząt za pomocą przymiotników
– zapoznanie ze znaczeniem zwierząt hodowlanych w życiu człowieka
– utrwalenie znaczenia słów barwy ochronne w środowisku przyrodniczym
– kształtowanie świadomości ekologicznej i nawyków proekologicznych
– rozumienie konieczności ochrony środowiska przyrodniczego
– poznawanie zasad szanowania przyrody i zachęcanie do ich przestrzegania
– wzbogacanie wiadomości na temat żab i ich pożyteczności, poznawanie cyklu rozwojowego żaby
– stwarzanie sytuacji edukacyjnych wymagających liczenia, utrwalanie określeń związanych z położeniem przedmiotów w przestrzeni
– poznawanie znaczenia nowych słów: ekolog, recykling
– poznawanie znaczenia drzew dla ludzi i środowiska
– poznawanie informacji na temat przejawów działalności ekologicznej człowieka, rozumienie konieczności szanowania przyrody i dbania o las