SIATKA ZAJĘĆ GR. I
dzień tygodnia | zajęcie pierwsze | zajęcie drugie |
poniedziałek | mowa | zestaw zabaw ruchowych |
wtorek | plastyka | |
środa | umuzykalnienie | |
czwartek | kształcenie pojęć matematycznych | |
piątek | mowa | zestaw zabaw ruchowych |
W kwietniu realizujemy następujące bloki tematyczne:
Oznaki wiosny. (2-12 IV)
Wiosna wśród ptaków. (15-19 IV)
– zachęcanie dzieci do swobodnych wypowiedzi na temat budzącej się do życia przyrody, opartych na własnych przeżyciach, doświadczeniach, obserwacjach;
– dostrzeganie zmienności pogody występującej na początku wiosny; bogacenie wiedzy przyrodniczej na temat różnych stanów pogody;
– nauka przysłowia związanego z wiosną „Kwiecień plecień…” z uzasadnieniem jego znaczenia;
– poznawanie środowiska przyrodniczego, jakim jest ogród; rozpoznawanie i nazywanie wiosennych kwiatów (żonkil, tulipan, przebiśnieg); wyrabianie wrażliwości na wartości estetyczne w otoczeniu;
– budzenie szacunku i zrozumienia dla pracy ludzi w związku z pielęgnowaniem roślin w najbliższym otoczeniu;
– zapoznanie ze zjawiskiem wschodzenia roślin; ukazanie warunków do tego niezbędnych: ziemia, woda, słońce; nabywanie opiekuńczego stosunku do roślin;
– utrwalanie wiedzy na temat ptaków powracających wiosną do Polski: bocian, żuraw, kukułka, jaskółka, skowronek, gęś gęgawa;
– omówienie przyczyny migracji ptaków; pojęcie: klucz ptaków;
Woda w przyrodzie. (22-26 IV)
– odkrywanie obecności wody w otaczającym świecie;
– praca z mapą i globusem; rozpoznawanie, w jaki sposób zaznaczone są lądy i wody;
– zapoznanie dzieci ze zjawiskiem zamkniętego obiegu wody w przyrodzie i jego znaczeniem;
– zapoznanie z pojęciami „woda słona”, „woda słodka”;
– uzmysłowienie znaczenia wody dla ludzi, roślin i zwierząt;
– krzewienie zasad zdrowego stylu życia: uświadomienie znaczenia picia niegazowanej wody dla organizmu człowieka (funkcja wody w organizmie);
– rozumienie, że należy pić tylko wodę znanego pochodzenia;
– rozumienie, że woda słodka jest bardzo cenna i trzeba ją oszczędzać, ponieważ jest jej mało na Ziemi (różne sposoby oszczędzania wody w domu i w przedszkolu)